Kino Pionier 1907 w Szczecinie zaprasza w najbliższych dniach na pokazy przedpremierowe głośnych i oczekiwanych filmów.
26 GRUDNIA | CZWARTEK
17:00 | Czerwona | POKAZ PRZEDPREMIEROWY
W POKOJU OBOK (The Room Next Door, Hiszpania/USA 2024, 107’)
Reżyseria Pedro Almodovar. Obsada: Tilda Swinton, Julianne Moore, John Turturro
19:00 | Czerwona | POKAZ PRZEDPREMIEROWY
EMILIA PÉREZ (Francja/Belgia 2024, 130’)
Reżyseria Jacques Audiard. Obsada: Zoe Saldana, Karla Sofía Gascon, Selena Gomez
1 STYCZNIA | ŚRODA
17:00 | Czerwona | POKAZ PRZEDPREMIEROWY
SZTUKA PIĘKNEGO ŻYCIA (We Live in Time, Wielka Brytania/Francja 2024, 108’)
Reżyseria John Crowley. Obsada: Florence Pugh, Andrew Garfield, Adam James
19:00 | Czerwona | POKAZ PRZEDPREMIEROWY
BABYGIRL (USA 2024, 114’)
Reżyseria Halina Reijn. Obsada: Nicole Kidman, Harris Dickinson, Antonio Banderas
4 STYCZNIA | SOBOTA
19:00 | Czerwona | POKAZ PRZEDPREMIEROWY
KOMPLETNIE NIEZNANY (A Complete Unknown)
REŻYSERIA: James Mangold OBSADA: Timothee Chalamet, Boyd Holbrook, Elle Fanning, Edward Norton
5 STYCZNIA | NIEDZIELA
19:00 | Czerwona | POKAZ PRZEDPREMIEROWY
GRAND TOUR (Grand Tour, Portugalia/Włochy/Francja/Niemcy/Japonia/Chiny 2024, 129’)
REŻYSERIA: Miguel Gomes OBSADA: Goncalo Waddington, Crista Alfaiate, Claudio da Silva
6 STYCZNIA | PONIEDZIAŁEK
19:00 | Czerwona | KINO AZJI – POKAZ SPECJALNY
EKSHUMACJA (Pamyo, Korea Południowa 2024, 134’)
REŻYSERIA: Jang Jae-hyun. OBSADA: Kim Go-eun, Lee Do-hyun, Choi Min-sik
10 STYCZNIA | PIĄTEK
19:15 | Czerwona | POKAZ PRZEDPREMIEROWY
DZIEWCZYNA Z IGŁĄ (Pigen med nalen, Dania, Polska, Szwecja 2024, 115’)
Reżyseria Reżyseria: Magnus von Horn. Obada: Vic Carmen Sonne, Trine Dyrholm, Besir Zeciri
19 STYCZNIA | NIEDZIELA
17:30 | Kiniarnia | POKAZ PRZEDPREMIEROWY
THE BRUTALIST (The Brutalist, USA/Wielka Brytania/Węgry 2024, 215’) REŻYSERIA: Brady Corbet. OBADA: Adrien Brody, Felicity Jones, Guy Pearce, Joe
Opisy filmów
W POKOJU OBOK (The Room Next Door, Hiszpania/USA 2024, 107’)
Reżyseria Pedro Almodovar. Obsada: Tilda Swinton, Julianne Moore, John Turturro
Zwycięzca festiwalu w Wenecji, „W pokoju obok”, łączy na ekranie dwie wielkie osobowości i gwiazdy kina: Julianne Moore i Tildę Swinton. Melodramat Pedra Almodóvara to pełna emocji opowieść o pożegnaniach, spełnieniu, macierzyństwie i rodzinie z wyboru, a przede wszystkim – o życiu na swoich zasadach. Anglojęzyczny debiut Hiszpana otwiera zupełnie nowy rozdział w jego twórczości, zachowując przy tym charakterystyczne dla reżysera humor, melancholię i uwodzicielski splendor kostiumów i wnętrz. Eksplozja soczystych barw głosi pochwałę życia tak w radosnych, jak i w gorzkich odsłonach i jest hołdem dla przyjaźni, której blask złagodzi każdy ból.
Akcję „W pokoju obok” umieścił Almodóvar na Wschodnim Wybrzeżu USA. To w Nowym Jorku spotykają się przyjaciółki sprzed lat: wzięta pisarka Ingrid (Moore) i Martha (Swinton), reporterka wojenna, która toczy właśnie najważniejszą bitwę swojego życia. Rozdzieliły je zawodowe i prywatne wybory, a na nowo połączy los, którego się nie wybiera. W dramatycznych okolicznościach Ingrid i Martha dostrzegą szansę, by jeszcze raz przeżyć coś wspólnie.
Jeden z najwyżej ocenianych filmów Pedra Amodóvara jest ekranizacją „Pełni miłości”, powieści Sigrid Nunez. „W pokoju obok” to terapeutyczne, niosące nadzieję kino, które nie wstydzi się wzruszać i wierzyć: w uzdrawiającą moc obecności i relacje odporne na upływ czasu.
EMILIA PÉREZ (Francja/Belgia 2024, 130’)
Reżyseria Jacques Audiard. Obsada: Zoe Saldana, Karla Sofía Gascon, Selena Gomez
Jeden z najgorętszych tytułów roku, oscarowy faworyt i przebój ostatniego festiwalu w Cannes, skąd „Emilia Pérez” wyjechała z Nagrodą Jury i Nagrodą dla Najlepszej Aktorki, przyznaną – wyjątkowo – całej czteroosobowej kobiecej obsadzie filmu (Zoe Saldaña, Selena Gomez, Karla Sofía Gascón, Adriana Paz). Nowy film Jacques’a Audiarda („Paryż, 13. dzielnica”, „Prorok”) to rozgrywające się w Meksyku porywające widowisko, które nieustannie transformuje: z thrillera w klasyczny melodramat, z musicalu w pełną emocji opowieść w duchu Almodóvara. Bo nieustraszona i roztańczona „Emilia Pérez” jest opowieścią o wolności od wszelkich konwencji i o spektakularnej przemianie, jakiej potrzebuje dziś świat.
Zmiana zaczyna się od adwokatki, Rity (Zoe Saldaña), rozczarowanej prawem, które broni najsilniejszych – bezwzględnych, bogatych mężczyzn. Ale pewnego dnia Rita dostanie od jednego z nich zaskakującą propozycję: bycia towarzyszką na drodze do odkupienia. W tej ryzykownej podróży pozna trzy gotowe na wszystko kobiety, które w pełnym przemocy społeczeństwie macho pragną słuchać swojego serca. Naszedł czas, by zemstę przekuć w zadośćuczynienie, pogardę we współczucie, a strach w zaufanie. „Emilia Pérez” przekonuje, że pora, by świat przestał być czarno-biały.
Kipiący energią, zarazem baśniowy i hipnotyczny film Audiarda to aktorski i reżyserski popis, za którego liryczną stronę odpowiadają utwory francuskiej kompozytorki i piosenkarki Camille. Ale w ramy klasycznego musicalu „Emilia Pérez” wkłada współczesną wrażliwość, rozsadzającą stare konwencje, by na ich miejscu zbudować nowy, lepszy świat.
SZTUKA PIĘKNEGO ŻYCIA (We Live in Time, Wielka Brytania/Francja 2024, 108’)
REŻYSERIA: John Crowley OBSADA: Florence Pugh, Andrew Garfield, Adam James
Nagły wypadek samochodowy splata losy Almut (Florence Pugh) i Tobiasa (Andrew Garfield), odmieniając je na zawsze. Od momentu, kiedy wspólnie trafiają na pogotowie, zaczyna w nich kiełkować silna więź, która z biegiem czasu przeradza się w głębokie uczucie. Poprzez migawki ich wzajemnego zauroczenia, budowania domu i stawania się rodziną – nieoczekiwanie wychodzi na jaw prawda o zdrowiu Almut, która może zachwiać fundamentem tego co stworzyli. Paradoksalnie, motywuje to parę do realizacji marzeń i uczy cenić każdą chwilę z niekonwencjonalnej drogi, jaką obrało ich życie. Oto trwająca dekadę, utkana z subtelnych momentów bliskości, głęboko wzruszająca, a czasami nieoczekiwanie zabawna, piękna historia miłosna.
„Sztuka pięknego życia” to poruszający najczulsze struny film, który pokazuje, że każda chwila ma znaczenie. W rolach głównych nominowana do Oscara Florence Pugh („Diuna: Część druga”, „Oppenheimer”, „Małe kobietki”) oraz dwukrotnie nominowany do statuetek Amerykańskiej Akademii Filmowej Andrew Garfield („Spider- Man: Bez drogi do domu”, „Przełęcz ocalonych”).
BABYGIRL (USA 2024, 114’)
Reżyseria Halina Reijn. Obsada: Nicole Kidman, Harris Dickinson, Antonio Banderas
Romy (Nicole Kidman) ma wszystko. Stoi na czele prężnie działającej innowacyjnej firmy, mieszka w luksusowym domu u boku kochającego męża (Antonio Banderas) i dwóch nastoletnich córek. Jej poukładane życie gwałtownie się zmienia, gdy poznaje młodego stażystę Samuela (Harris Dickinson). Mimo dzielącej ich różnicy wieku, rodzi się między nimi fascynacja, która szybko przeradza się w burzliwy romans. Romy rozpoczyna ekscytującą podróż w głąb siebie, która może kosztować ją utratę pozycji i rodziny. Czy zaryzykuje wszystko i da się ponieść swoim najskrytszym pragnieniom?
KOMPLETNIE NIEZNANY (A Complete Unknown)
REŻYSERIA: James Mangold OBSADA: Timothee Chalamet, Boyd Holbrook, Elle Fanning, Edward Norton
Nowy Jork, początek lat sześćdziesiątych XX w. Do West Village przybywa nikomu nieznany, obdarzony niezwykłym muzycznym talentem 19-latek z Minnesoty, by spotkać się ze swoim idolem, Woodym Guthriem. Początkowo związuje się z sceną folkową, ale stopniowo uniezależnia się od jej wpływów, poszukując własnego oryginalnego stylu. Nie chcąc zostać zaszufladkowany, dokonuje kontrowersyjnego wyboru, który zrewolucjonizuje cały muzyczny świat.
Film Jamesa Mangolda opowiada prawdziwą historię jednego z najbardziej kultowych piosenkarzy i autorów tekstów w historii, Boba Dylana. W tej roli występuje Timothée Chalamet, który wykonuje również wszystkie piosenki artysty pojawiające się w filmie.
GRAND TOUR (Grand Tour, Portugalia/Włochy/Francja/Niemcy/Japonia/Chiny 2024, 129’)
REŻYSERIA: Miguel Gomes OBSADA: Goncalo Waddington, Crista Alfaiate, Claudio da Silva
Jeden z najbardziej niezwykłych filmów tegorocznego festiwalu w Cannes (nagroda za reżyserię). Miguel Gomes wraca do stylistyki znanej z jego najsłynniejszego filmu Tabu. Grand Tour to osobliwa opowieść o narzeczonych, rozłączonych na azjatyckich rubieżach, która urzeka błyskotliwym połączeniem poetyckiego trawelogu z kinem drogi. Portugalczyk łączy współczesność z historią, humor z melancholią, refleksję nad kolonizatorską przeszłością z fascynacją azjatyckimi kulturami. Zabiera nas w dziką odyseję od Singapuru, przez Tajlandię, Wietnam i Filipiny, po Japonię i Chiny. Znajdziemy tu elementy kina niemego czy teatru cieni, a także sztuki uliczne, operę i medytację – to naprawdę fascynująca mieszanka. Gomes żongluje konwencjami i zmienia języki, często pozostawiając zagubionych bohaterów – „obcych” – poza kadrem. Może są tylko duchami zapomnianych kochanków? Kino z duszą, pełne zachwytu nad światem.
EKSHUMACJA (Pamyo, Korea Południowa 2024, 134’)
REŻYSERIA: Jang Jae-hyun. OBSADA: Kim Go-eun, Lee Do-hyun, Choi Min-sik
Szukasz dochodowej pracy, która nie pozwoli Ci się nudzić? Zostań geomantą i oceniaj, czy dane miejsce wywiera na człowieka dobroczynny czy zabójczy wpływ. Wymagania: zawieszenie niewiary, znajomość zasad feng shui oraz szczególna wrażliwość na energię i aury. Będziesz doradzać klientom planującym pochówek czy przeniesienie zwłok bliskich, którzy bywają uciążliwi także po śmierci, dlatego przydadzą Ci się nerwy ze stali.
Kim Sang-deok (Choi Min-sik) jest w swoim fachu ekspertem. Jednak, gdy we współpracy z parą młodych szamanów (Kim Go-eun, Lee Do-hyun) próbuje rozwiązać zagadkę klątwy, która od pokoleń dotyka dzieci w pewnej zamożnej rodzinie, zaczyna czuć, że nawet ich połączone siły mogą nie wystarczyć. „Ekshumacja”, superhit koreańskiego box office’u, to pełnokrwisty – i krwawy – horror, oparty na znanym m.in. z hollywoodzkiej „Obecności” i lubianym schemacie, w którym eksperci od spraw paranormalnych biorą na warsztat trudny przypadek. Zanurzony w synkretycznych wierzeniach, gdzieś między szamańską ekstazą, zasadą pięciu żywiołów, a legendami z czasów okupacji Republiki Korei przez Japonię. Nadziany duchami, przeżywanymi i wypędzanymi w hipnotyzujących rytuałach. I sięgający korzeniami do bardzo realnych, bolesnych rozdziałów narodowej historii. Trauma, folk & gore – to działa!
DZIEWCZYNA Z IGŁĄ (Pigen med nalen, Dania, Polska, Szwecja 2024, 115’)
Reżyseria Reżyseria: Magnus von Horn. Obada: Vic Carmen Sonne, Trine Dyrholm, Besir Zeciri
Karoline, młoda pracownica fabryki stara się przetrwać w Kopenhadze tuż po pierwszej wojnie światowej. Gdy zachodzi w ciążę, traci pracę i zostaje pozostawiona sama sobie. Wtedy poznaje Dagmar – charyzmatyczną właścicielkę nielegalnej agencji adopcyjnej, pomagającej matkom znaleźć nowe domy dla ich niechcianych dzieci. Nie mając żadnej alternatywy, Karoline podejmuje u Dagmar pracę jako mamka. Kobiety nawiązują niċ porozumienia, jednak świat Karoline rozpada się na kawałki, gdy odkrywa szokująca prawdę o swojej mocodawczyni.
Współscenarzystą filmu (w duecie z Line Langebek) i reżyserem jest Magnus von Horn, absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. Leona Schillera w Łodzi. „Intruz” – jego pierwszy pełnometrażowy film fabularny – zdobył m.in. nagrodę za scenariusz i reżyserię na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni i zapewnił reżyserowi Paszport Polityki. Polskojęzyczny „Sweat” znalazł się w oficjalnej selekcji MFF Cannes 2020, a także zdobył 6 statuetek na festiwalu w Gdyni, w tym Srebrne Lwy.
W „Dziewczynie z igłą” w rolę Karoline wcieliła się Vic Carmen Sonne („Godland”, „Królestwo: Exodus”), partneruje jej laureatka Srebrnego Niedźwiedzia („Komuna”) Trine Dyrholm, znana również z „Królowej Kier”.
Film Magnusa von Horna jest koprodukcją Danii, Polski i Szwecji dofinansowaną m.in. przez Polski Instytut Sztuki Filmowej. Polskim producentem jest Mariusz Włodarski z Lava Films. Film powstał przy znaczącym zaangażowaniu polskich twórców (ponad 140 osób w niemal każdym pionie produkcji!).
FILM ZNALAZŁ SIĘ NA SKRÓCONEJ LIŚCIE KANDYDATÓW DO OSCARA W KATEGORII MIĘDZYNARODOWY FILM PEŁNOMETRAŻOWY.
THE BRUTALIST (The Brutalist, USA/Wielka Brytania/Węgry 2024, 215’)
REŻYSERIA: Brady Corbet. OBADA: Adrien Brody, Felicity Jones, Guy Pearce, Joe Alwyn
Uciekając z powojennej Europy, wizjonerski architekt László Toth przybywa do Ameryki, aby odbudować swoje życie, swoją pracę i małżeństwo z żoną Erzsébet po tym, jak w czasie wojny został zmuszony do rozstania przez zmieniające się granice i reżimy. Samotny w obcym, nowym kraju, László osiedla się w Pensylwanii, gdzie bogaty i wybitny przemysłowiec Harrison Lee Van Buren dostrzega jego talent do budowania. Ale władza i dziedzictwo mają swoją cenę…
Przerwa 15-minutowa w środku seansu
Całość trwa 3h 35 min (w ten czas wliczona jest przerwa)
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Ciasteczka stron trzecich
Ta strona korzysta z Google Analytics do gromadzenia anonimowych informacji, takich jak liczba odwiedzających i najpopularniejsze podstrony witryny.
Włączenie tego ciasteczka pomaga nam ulepszyć naszą stronę internetową.
Najpierw włącz ściśle niezbędne ciasteczka, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje!