Deklaracja dostępności

[Nazwa instytucji/firmy] zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej [adres strony].

Status zgodności z wymaganiami

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

Treści niedostępne

  • Niektóre zamieszczone na stronie dokumenty PDF mogą być niedostępne, ponieważ pochodzą z zewnętrznych źródeł lub zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
  • Część multimediów nie posiada alternatyw tekstowych.
  • Filmy umieszczone na stronie mogą nie mieć napisów dla osób niesłyszących.

Wyłączenia

  • Niektóre dokumenty zostały opublikowane przed 23 września 2018 r. i są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności.

Przygotowanie deklaracji

Deklarację sporządzono dnia: [data sporządzenia]
Deklarację ostatnio poddano przeglądowi dnia: [data przeglądu]

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest [imię i nazwisko osoby kontaktowej], e-mail: [adres e-mail], telefon: [numer telefonu].
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnych oraz składać skargi dotyczące braku dostępności.

Procedura wnioskowo-skargowa

Zgodnie z przepisami ustawy, każdy ma prawo zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także żądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnych środków dostępu, na przykład poprzez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.

Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba zgłaszająca żądanie zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, podając, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli dostępność cyfrowa nie może być zapewniona, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku odmowy realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.

Po wyczerpaniu wyżej wskazanej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Siedziba [nazwa instytucji/firmy] znajduje się pod adresem [adres].
Opis dostępności architektonicznej budynku, np.:

  • Do budynku prowadzi główne wejście przystosowane dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.
  • Na parterze budynku znajduje się toaleta dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
  • Przed budynkiem znajdują się wyznaczone miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
  • Istnieje możliwość wstępu do budynku z psem asystującym.

Zwróć uwagę:

  • Dostosuj sekcje dotyczące dostępności architektonicznej oraz treści niedostępnych do specyfiki swojej strony i firmy/instytucji.
  • Pamiętaj, by aktualizować daty i dane kontaktowe!
Strona w budowie